Tuesday, September 16, 2008

Antara makanan yg terbest di dewan makan.

Pengalamn di dewan makan memang menarik sekali. Cumanya kali ini aku bukan mahu bercerita pasal pengalaman di dewan makan. Cuma ingin berkongsi pendapat mengenai makanan di dewan makan. Aku rasa, makanan yg paling best sekali, ialah masa hari Jumat , iaitu makan nasi Ayam atau Nasi dgn Ayam kurma (kalau tak silap) , Makanan lain yang selalu jadi kegemaran, ialah masa tengahari Khamis kalau tak silap, nasi dgn Ayam mask merah. Bagi aku itu adalah antara top makanan di maahad.

Kalau nak dilistkan dari segi rank,

Top 5 Makanan di dewan makan

  1. Nasi Ayam
  2. Nasi dgn Ayam Kurma
  3. Ayam Masak Merah
  4. Kueh teow Goreng masa supper
  5. Mee Goreng (Kadang2 mee goreng + air teh, sedap katanya menambahkan perisa manis)

Dan makanan yang paling tak dihargai sekalila aku rasa ialah burger semasa night supper malam ahad. Selalu berlebih, dan kadang ada yg main baling2 roti burgernya (sbb selalunya daging berger je yg dimakan) umpama lempar cakera...hehe. Kenangan-kenangan yg indah.

34 comments:

Miezza Eve said...

Aku x leh lupa ayam kurma tu..over cooked.kalo senduk je abes luruh tulg ayam.tigl daging hancur je :)

Author said...

haha.. post agak menarik.. haha.. ko lupe lagi satu san, kegemaran aku.. nasik lemak dipagi jumaat.. yeahh.. ahah.. best2...

teringat aku pasal nasik ayam, haha.. dak2 putera standard makan pas solat jumaat.. mase time jadi junior dulu kene tunggu sampai habis bace doa. then sume lintang pukang cargas ke dewan makan.. sebab takut habis + lapa.. haha.. kalo abang2 senior datang je, terus kene potong.. junior yang datang awal tu terpakse la kebelakang.. haha.. sian2.. dah la potong que, kalo sorang dua tak pa,ni bawak satu batch potong dak junior.. haha.. makan ati je aa.. nak sound, x berani,,

tapi bile da besar sikit, da jadi senior.. paham2 je la.. balik sembahyang lambat pun takpe.. potong saja que budak2 junior.. kene gak balas dendam,haha.. nak merase gak perasaan memotong barisan.. asik2 kene potong je, mane aci.. haha..

Author said...

pembetulan san, mee goreng tu makan dengan air teh 'o', bkan teh.. sedap gak bile campur dengan teh 'o', haha.. ye aa, masak mee tu kering semacam je.. tu yang aku selalu tambah dengan air teh 'o'.. xde mende yang memudaratkan pun, sampai sekang idop lagi je.. haha

asan said...

betul mieaza, steuju..mmg ayamnya selalunya tinggal daging hancur..huhu overcooked. sape yg balik solat jumaat lmbt, lagila dpt yg hancur punya, sbb dpt daging yg bawah2 je


hahah ..macm mana boleh lupa aku ni..hehe..lupa pulak ade nasi lemak...ingat2, baru ingat skang..sedap jugak nasi lemaknya..selalu org bangun pagi sket hari jumaat, sbb nak makan nasi lemak..


oohh betul2..air teh 'o' hehe.tima kasih anep betulkan

Author said...

haha.. hassan, u r welcome.. hehe.. bagus, post lagi, post lagi.. hehe..

Author said...

sat2.. burger tu kitorang sterika..haha.. bagi lembut + panas.. baru best.. kalo tak, keras semacam je.. ni sume kamal yang ajar, kitorang ikot je.. aha.. jgn mara ye kamal.. gurau jaa..

Anonymous said...

salam
hahaha
nep,same r kite
aku ingt aku sorg je siram mi greng ngn teh o.hahahhaha
ns lmak die heaven gak
tp xslh aku,nsi die sll lmbik n b'ketul2..kna la lenyek dl br blh mkn..
n 1more thing,hstel tmpt 1st tme aku jmp ikan bilis yg plg bsar
biase kalo beli kt mcik2 shida ke,gerai2 ke,die nye ikan blis comel2 je.huhu

aku ckp btlla
aku xleh n seriau mkn burger DM
menu 2 hr ahad xslh aku
aku mst pening kalo mkn burger
hhahahaha
kdg2 roti die 2 cicah ngn air teh
teh again
hahahaa

ha,ckp psl teh n air,pnh dgr cite x akk DM kaco air pkai selipar?
yurkz...

aym kurma die pn aku xleh mkn sgt
smp skrg x mkn ayam kurma sbb stiap kali mkn,mst pening.hehehhe

besnye cite psl mkn
ktrg xde r ptong que tp ktrg suke tapau
mkn kt blik study

dl,tme supper jumaat n supper,dak2 ni mls mkn sbb mls nk pkai bj lengkap
menu die biskut n kdg2 pnh ade donut
aku ngn intan nazifah pnh pau 1tin bskut coklat n 1tray donut
hahahahaha
sbb xde org nk mkn

ktrg dl sll berebut radio ngn senior
radio 2 ltk kt surau utk blaja lagu nasyid
pas blaja nsyid,mst radio 2 hlg
senior amik
b'bulu gakla tme dorg dpt dgr radio
then bile ktrg jd snior,ktrg conquer r radio 2
hahahaha
slumber je even mardhiyah PKU
hehhehehehe
sporting r mar=)

Mohd Ramdan Bin Mohd Shafian said...

start dr company makck tengkorak, sampaila federal malay.., menu same je.. haha
tp lu org jgn lupe dkt paklong,org yg paling byk berjasa. klau xde die alamat x mkn la korng.bdk2 kte ad yg smpai korea, japan, german ngn negara mane lg ntah.. sume tu berkat drpd air tgn masakan paklong.
Kpd ka'e,najib tawik, marong, din, lantoi, din karong, paklong, padil, dan sume staf2 F.M.S, sy mengucapkan byk2 time ksh.. klau ad tercurik buah tmbikai, gula, ayam n lain2, kire halal la.. hehe..
P/S: paklong pernah menyuarakan isi hati die kt usop salleh nk amik jd adik angkat.

Mohd Ramdan Bin Mohd Shafian said...

klau nk mkn burger dwn mkn, ko kene panaskan pkai iron. tenyeh kuat2. amal bambang pnh mkn burger yg kamal pnskn pkai iron naim misdi. mse tu naim ade skebiss ( PENYAKIT KULIT YG NANAH MELELEH2) hahahaha....

Anonymous said...

helo welo tango....kah kah~~~korang mmg best la....aku gelak berdosa do di pagi ramadhan 17 ni....pos2 sumer lawak2....madon sebut pasalmakcik tengkorak tuh paling aku high sekali...kahkah...erm aku nak tambah skit.makanan yang paling aku senang makan adalah di pagi ahad....roti biase cicah ngan kaya tak pon ngan sardin....kahkah.....selalunyer bdak2 putra ni rembat satuh tin kaya pastuh wat pot terjah roti ramai2...kahakh.....best2....wei madon ko jangan mintakhalal sekarang dorang tak dgr la....kepada kaki2 rayap malam....F.M.S dah halalkan da makanan2 buah2 yang kiter rembat tiap2 malam pkul 3 pagi tuh...tak mo risau...kahkah...k caloz .ws.

Author said...

TO : PEARL

aha, ade gak geng aku makan mee ngan ait teh 'o'..hehe.. bagus2..

haha, ikan bilis memang besar2 doo.. aku suke..!

nape ko pening makan burger weh? layan tu burger tu.. aha..dak2 pompan taktau kot skill dak2 putera makan came, kalo tau mesti korang layan.. haha, tu la sape suruh tak tanye..

memang la kaco air teh pakai selipar, takkan nak kaki ayam je.. aha.. ko telah dipermainkan ni cik suhaili..

la asik pening je ko ni, makan ayam kurma pon pening.. migrain kot ko ni.. ahakss..

-------------------------------------
TO : MADON

hAha.. makcik tengkorak..haha..adeh gelak aku... kah2.. memang menu same pon. haha

xpnah lupe dow paklong tu.. sayang die aa.. ahah..tul tu madon, ramai yg da g oversea.. lagi2 dak2 korea.. haha...sume tu berkat drpd air tgn masakan paklong.

haha...boleh plak tercuri..adoaii.. ko ni memang lawak dol... hehe..

KAH2!!!! btol ke paklong pernah menyuarakan isi hati die kt usop salleh nk amik jd adik angkat.. haha.. ke ko wat pitnah ni?,.. ehe..

uish.. sian amal, kene dajjal..haha.. sedap burger yang kamal wat tu.. ade eprisa tambahan beb.. hehe.. perisa skebess.. ahaha

--------------------------------------------
TO : TIMI

kalo tak silap aku menu makan pagi utk -
ari sabtu : roti sardin
ari ahad : roti kaya
kan??

selalu dak2 ni malas nak makan, sebab tu banyak lebih.. hanya orang yang rajin bangun pagi n betol2 lapa akan turun makan.. sebab weekend la mase kite ade utk tido pagi.. haha...

p/s: waktu pagi mase weekend kat maahad bestkan.. hehe.. leh wat banyak aktiviti.. best2.. post satu cite wei pasal pagi minggu di maahad.. aha..

Group8 Corp. said...

ek eleh....
aku gak yang kene.....
aku tak penah wat gitu wei....

burger tu wat bakar2 jer dalam bilik...
gune tilam arul.....wakakaka....

lagi satu aku musykill....
ko bangun awal ke nep???
sampai leh saraan nasi lemak pagi2 jumaat tu....hahahaha.....

Author said...

aku bgn awal aa.. kalo lambat pon kul 7suku boleh lagi p makan.. x pon suruh bdak junior bawak g bilek prep.. haha.. heaven gile idop,haha

ko men bakar2 dalam dorm ke mal?.. haa.. aiyookkk! bg tau ust zul.. siap ko.. hahah

Anonymous said...

salam nep
menu sabtu mmg sardin
rasenye 2la breakfast y pling heaven
hahahha

haha,aku sje je test ko
mase mule2 tau psl kaco air 2,kecoh gakla
huhu


sape pak long?nape aku xingt pape.hahhaha
ktrg jz ingt akak DM
ktrg suke dera dorg
hr2 g bilik dorg tgk tv
time 2 fames cite cina n telenovela
wehuu

Author said...

aku tau gak tu pasal korang suke join akak2 dewan makan, shafiza yang cite,, haha..

suhaili, cite aa pasal korang men mercun kat aspuri.. haha.. tatau aa sape yang men. tapi dak pompan aa.. ahaha

Anonymous said...

hahahah
mane tau psl ktrg men mercun ni
tau x sape kapla?
xslh aku ecah amid
kroni2 die xingtla
aku tgk je
tau2 jela kepala ecah 2
siap msukkn mercun bola dlm tin
smp kemek tin 2
hahahhaha
ktrg xdela smp amik gmbr cm korg
korg 2 smgt sgt
huhu
seb baekla szah azlinda xde
kalo x,mst kna bambu
dak pmpn len,ade cite xpsl mercun
aku xingtla

korg pnh bwk tv and dvd player x g aspura =p

syurga tinggi _(o'.'o)_ said...

haha kalaka2.. gelak guling2 bace komen2 y berwibawa ni.. kui2 =p
hmm, ari jumaat best gak time ade eskrem mangkuk y kecik tu!cam xpuas je mkn semgkuk tu sbnrnye..haha
jid, ak rase cm ak je y baling mercun dlm tin beskut tu, hancus punah gak la kan tin tu?.. haha
tu lom kite bwk tv+cd player time spm..plg xbleh bla bile ingt time berlari ala2 wat formasi pecah barisan time cikgu roy nk dtg pas mercun abes di bakar.. mmg lawak gaban! =D

Anonymous said...

hahahhaha
jannah,ko ade ek time 2
aku xingt beb
mmg glabah btl time kite lari2
eh bkn kite pggl die ckgu roha ke
ngeeeee
slumber btl tgk cd tme spm
2 yg ade org 2 smp german 2 =p

Author said...

TO : PEarL

aku penah bawak game tv nitendo n cam coder g aspura.. haha.. men game kat screen yang tak seberape besar tu.. haha.. lagi satu tak silap aku eli kot bawak PS1 men kat dewan makan lagi.. nanti aku uploadkan gamba.. haha.. tapi korang lagi sempoi aahh.. bwk vcd player lagi tu.haha

oit, suhaili, pe kate ko post satu cite baru kat blog, pasal kehidupan aspuri ke.. post ni utk makan2.. haha.. baru best bkak cite satu2..haha.. nanti bercampur..haha..

post kan ekk.. jannatun ko pon same.. aku da addkan name ko sebagai autor.. sile2 lah

Miezza Eve said...

kelaka sungguh cakap pasal makanan dewan makan ni..aku rase mcm nak rase lg skali nasi lemak kt dm tuh.Cedap!

die punye nasik lemak penuh berkrim.die punye sambal ikan bilis besau2...mmg x leh jumpe la kat mane2 tmpt di dunia neyy

Ko x kene CB ke lepas makan nasik lemak dm anep??

Author said...

haha.. xpnah kene pon.. perut aku tahan lasak.. haha... best dow nasik lemak, haha.. ckp pasal nasik, sambal, ikan bilis, ko lupe satu lagi.. telur separuh sejuk.. haha.. sejuk aku makan telur tu.. haha..

p/s: hasan pandai pilih topik.. bagus. kepade sesape.. jemput aa post ape2 cerite kat sini.. ahakss
miza, aku add ko jd author kat sini ekk..

asan said...

haha mana adela anep, aku main random je post ni..hehe

Author said...

post lagi san.. cite yg best2.. leh bagi komen best2..haha.. macam cite hantu ke.. ponteng kelas ke.. tade air ke..haha.. sukan ke.. ape2 je lah..banyak cite neh..

Anonymous said...

ngeh2..
weh kalo camni setaun pon x abes cite pasal skola dulu..
mmg banyak gilew ahh..
haha~
yg mercun tu pon aku ingat gaks..
aku time tuh outsiders..
ktorg dak khawa n ghaza abes paper cepat..
korg dak sains abes paper lmbt sket kann..
time tuh aku bwk video cam..
tape die ade lagik dlm smpanan..
tp x convert lagik..
plus ngn ucapan2 kate2 akhir lagik dr dak puteri..
muehehehe..
pas jew dgr yg pn roha nak ambush, kelam kabut tutop lampu sume then trus blah..
hahaha~
kami pon nek kete gi blok aspuri lame tuh x on lampu kete..
ahaks..

cite pasal xde air, dulu kitorg redah jew mandi blakang tangki..
sangkut cadar ngn kaen batik kat tali..
hahahaha~

Author said...

adoaii.. leh thn gak perangai dak2 puteri ni.. cool2

Unknown said...

.............

Anonymous said...

zeid
speechless ke

nep
xde cite psl fly ke

Author said...

arai memangcamtu..selalu speechless..haha... tu la rai, aku suruh bagi komen, bukan bagi titik2..kan da kene perli..haha

aku x pnah fly aa.. cube tanye kamal.. die banyak pengalaman.. aha

Anonymous said...

anep ni,baek sgtla =p
fly pn xpenah

Anonymous said...

best giler korg bg komeni nih..
aku gelak terbahak2 sampai sakit pwot..
aku plg x leh lupa mknn2 yg menyelerakan..
plg ditunggu jamuan mkan mlm asrama kat dewan shafie ek?(AKU PON DAH LUPE)time tu mkanan..puhh, best la gak (SB X JUMPE MKNN LAIN).
lg 1, nasi lemak ustaz Zul ngan pakcik lan(driver bas), smpai sekarang aku x lupe...
enun..
ko igt x geng umah puaka?
best wooo..

plg x lupe, sedut air kat tangki sbb xde air..
pastu mandi blakang tangki..
siap wat tirai tkt kna intai..
huhuhuhuhu..

Author said...

aah la.. jamuan makan malam asrama.. best.. time tu sume kene pakai baju batik kan?,, haha... shahnaz.. ado gambar makan malam asrama? meh la bagi sini...

aku lagi suke nasik lemak cik lan.. lagi kaw punye..aahaha

apakah dia geng rumah puaka... cuba cakap sini..

shahnaz, ko pon join mandi manda di tangki? hahaha... gile aa

Anonymous said...

haha~ time jamuan mkn mlm tuh ngn berbaju batek biruuu~ slalu aku dpt eskem lembik..x aci toll..isk3..
umah puaka??opkos la ingat..ingat sesangatt..sape ade gmba kite amek tu eh??camera sape tahh..meh cni aplod..lalalala..geng xpdc utan--aku x juinn..shanaz ko ciap pki baju ngandung koko tuh kan??last2 kantoi dorg ingat korg nak fly..akak tibri ngn ana martopo yg nmpk korg kan shanaz??hahaha~

Anonymous said...

enun n otonk
asal ktrg dak asrma sne xtau psl geng rmh puaka ngn xpdc utan
story mory la sket
tp jgn kt sini
kt n3 lg 1

Anonymous said...

ehh tu time form 3 la majedd..
sume kat blok yg same..
hurmmm..
xpdc utan tu pas abes pmr..
kan beramai2 dak f3 xgi klas..
tido je kat dormm..
haa time tu la xpdc utan berlaku~
wiii~

Walimatul Urus 'Izzah dan Muhammad Idris 25 September 2010 dan 1 Januari 2011

Alhamdulillah, dengan keberkatan dari Ilahi, Muhammad Idris bin Che Mahzan dan 'Izzah binti Hj Idris akan melangsungkan perkahwinan p...